LYS Puanı Nasıl Hesaplanır ?

Haziran 28, 2012 § Yorum bırakın

LYS Puanı Nasıl Hesaplanır ? LYS puanı hesaplanmasına yönelik hazırlanan YÖK açıklaması:

Her aday için hesaplanmış olan ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları (AOBP-SÖZEL, AOBP-SAYISAL ve AOBP-EŞİT AĞIRLIK) adayın alanı ile ilgili yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0,15; adayın alanı dışındaki yükseköğretim programlarına yerleştirme yapılırken 0,12 ile çarpılarak sınav puanlarına katılarak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanır.

Bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarının mezunları (yani MESLEK LİSELERİ), Yükseköğretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının 0,06 katsayısı ile çarpımından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarına eklenir. Bu ek puanlardan yararlanmak için adayların ilgili puan türünde 180 veya daha yüksek puan almış olmaları gerekir. devamı: LYS Puan Hesaplama

Tagged:

Bir Cevap Yazın

What’s this?

You are currently reading LYS Puanı Nasıl Hesaplanır ? at Üniversiteler, Taban Puanlar, Ücretler 2012 2013.

meta

